Film reklamowy to jedna z najskuteczniejszych form reklamowych. Połączenie dźwięku i obrazu zdecydowanie bardziej oddziałuje na potencjalnego klienta, niż reklama odnosząca się tylko do jednego zmysłu.
Filmy reklamowe chętnie wykorzystywana
Do tego filmy reklamowe można umieszczać w wielu miejscach. Jest to nie tylko telewizja, ale i internet, reklama grana jest przed seansami filmowymi w kinach, może być także prezentowana na telebimach miejskich, a nawet pojawiać się w przerwach w grach i aplikacjach. Właśnie dlatego produkcja filmów reklamowych jest tak chętnie wykorzystywana. Warto jest się jednak zastanowić nad tym, jak stworzyć film, który będzie przyciągał uwagę i skutecznie zaprezentuje produkt firmowy. Przede wszystkim dobra reklama nie może być długa. Jeśli trwa ona dłużej niż minutę to wiele osób się niecierpliwi i przestaje zwracać na nią uwagę. W internecie te liczby wyglądają jeszcze inaczej, reklama trwająca od 10 do 15 sekund jest uznawana za wystarczającą. Z tego powodu produkcja filmów reklamowych musi zakładać skondensowanie treści i umieszczenie jak największej liczny informacji w jak najkrótszym czasie. Nie jest to łatwe, ale możliwe. Reklama musi zawierać chwytliwe hasło promocyjne, wypowiadane na końcu spotu. Musi być ono krótkie, nawiązujące do produktu, ale i kreatywne.
Hasła typu ,,ten proszek oferuje jeszcze bielszą biel”, czy ,,ten lek zniweluje ból najszybciej” już nie działają. Trzeba postawić na coś mniej standardowego, najlepiej takiego, co sprawi, że kupujący będzie wiedział, że ten produkt jest dla niego dobry np. ,,Ten lek sprawi, że będziesz żył lepiej”. Dzięki takiemu hasłu film zostaje zapamiętany. Wiele reklam opiera się na schemacie problem-rozwiązanie. Najpierw pokazywane jest mycie podłogi starym mopem, które trwa długo i jest męczące, a następnie mycie podłogi nowym super mopem, które jest szybkie i łatwe. Można tu też pokazywać potrzeby i pragnienia, na przykład ktoś jest bardzo spragniony, więc kolega podaje mu puszkę nowego napoju, który oczywiście bardzo mu smakuje. Takie podejście jest nieco schematyczne, ale skuteczne i pozwala zamknąć się reklamie w ramach czasowych. W spotach promocyjnych często wykorzystywana jest muzyka. Może to być znany utwór, jak również chwytliwa melodia, którą zapamiętają oglądający. Muzyka zachęca do obejrzenia reklamy, a linia melodyczna łatwa do zapamiętania sprawi, że i sama reklama będzie lepiej odbierana.
Dobry film reklamowy zatem powinien być krótki i zwięzły, może zawierać schematyczne sytuacje, ale hasło promocyjne musi być kreatywne, dobrze jest też używać muzyki w spotach.
Profesjonalne filmy montowane są w studio: https://m8house.com/