Reklama internetowa czy tradycyjna?

kompleksowe usługi reklamowe

Wydawać by się mogło, że łatwy dostęp do Internetu sprawił, iż przedsiębiorstwa zaczęły rezygnować z tradycyjnej formy reklamy na rzecz tej internetowej. Wszędzie mówi się o tym, że firma powinna mieć przede wszystkim dobrą, nowoczesną stronę internetową.

Skuteczna reklama firmy

kompleksowe usługi reklamoweNajlepiej, aby była responsywna, w ten sposób klient będzie mógł otworzyć ją zarówno na komputerze, jak i na smartfonie czy tablecie, bez strat na jakości. Sama strona internetowa to za mało – musimy zadbać o jej wypozycjonowanie. Według danych pochodzących od firm badających zachowania internautów, okazuje się, że osoby korzystające z sieci skupiają się tylko na pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. To dlatego pozycja strony jest tak ważna. Oprócz tego firmy korzystają z reklamy internetowej w postaci banerów, artykułów sponsorowanych. Wydaje się, że jest to korzystne dla promocji przedsiębiorstwa, jednak spójrzmy na to od strony zwykłego użytkownika Internetu. Zalewające go z każdej strony otwierające się okienka reklamowe sprawiają, że wzrok nawet nie ląduje na treści reklamy, a od razu szuka „iksika” do zamknięcia otwartej reklamy. Czy takie działania reklamowe mają więc sens? Z pewnością najkorzystniejszą opcją byłoby połączenie działań reklamowych w Internecie z tradycyjną formą reklamy. W takiej sytuacji konieczna będzie współpraca z dobrą drukarnią, która oferuje kompleksowe usługi reklamowe.

kompleksowe usługi reklamoweNie powinniśmy rezygnować z tradycyjnych form promocji – na przykład z wizytówek. Obecnie nowoczesne technologie sprawiają, że możemy zaprojektować oryginalną, nietuzinkową wizytówkę – zapachową. W ten sposób nawet zapach może stać się naszym znakiem rozpoznawczym! Choć wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wizytówki są przeżytkiem, a kontrahenci wymieniają się po prostu mailami spisywanymi na skrawku papieru, nie jest to prawdą – możemy zrobić naprawdę dobre wrażenie na kliencie, jeśli damy mu swoją profesjonalnie zaprojektowaną wizytówkę. Oprócz wizytówek zaopatrzmy się w teczki reklamowe, w których będziemy mogli trzymać ważne dokumenty podczas spotkania z kontrahentem. Teczki takie możemy też podarować klientom, jeśli musimy przekazać im jakieś dokumenty. Oczywiście to jeszcze nie wszystko, nie powinniśmy zapominać o najbardziej tradycyjnych ulotkach.

Dla niektórych to znienawidzona forma reklamy, jednak nie można pominąć tego, że ma sens – jeśli na przykład decydujemy się na udział w targach branżowych. Jeśli na naszym stoisku znajdzie się ekspozytor na ulotki, z pewnością osoby zainteresowane sięgną po nie. A my będziemy mogli liczyć na nowych klientów.